Strona głównaDom I OgródCzemu wentylator chodzi po wyłączeniu silnika?

Czemu wentylator chodzi po wyłączeniu silnika?

Przez Redakcja

-

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego wentylator idzie dalej, gdy silnik jest wyłączony, to istnieje kilka różnych rzeczy, które można zrobić, aby naprawić problem. Po pierwsze, należy sprawdzić silnik i chłodnicę, aby upewnić się, że nie są one przegrzane. Następnie należy upewnić się, że wentylator chłodzący nie działa nieprawidłowo. Jeśli wentylator nie działa prawidłowo, istnieje duża szansa, że moduł kontrolera wentylatora nie działa.

Nadużywanie wentylatorów elektrycznych

Jeśli używasz wentylatorów elektrycznych do chłodzenia, możesz zastanawiać się, jak uniknąć nadmiernego użycia. Ważne jest, aby wiedzieć, że nie powinieneś włączać wentylatora, gdy silnik twojego samochodu jest wyłączony. Choć może się to wydawać zdrowym rozsądkiem, to jednak należy pamiętać, że ciągłe uruchamianie wentylatora skróci jego żywotność.

Należy również pamiętać, że używanie wentylatora elektrycznego w gorący dzień może być niebezpieczne. Powinieneś sprawdzić baterię w swoim wentylatorze i upewnić się, że jest w pełni naładowana. Powinieneś również być świadomy, co zrobić, jeśli twój wentylator się przegrzewa.

Dobrym pomysłem jest również trzymanie narzędzi z dala od wentylatora. Kurz wokół silnika może przyczynić się do przegrzania wentylatora. Jeśli Twój wentylator jest stary lub nie działa prawidłowo, możesz chcieć go rozebrać i wyczyścić.

Wadliwy moduł sterownika wentylatora

Jeśli wentylator Twojego samochodu nie włącza się, może to być moduł wentylatora chłodzącego. Jest to element elektroniczny, który powinien włączać się tylko wtedy, gdy temperatura silnika jest zbyt wysoka. Może jednak zawieść, powodując przegrzanie Twojego pojazdu. Aby naprawić ten problem, możesz wymienić moduł lub sprawdzić kilka prostych sztuczek.

Ważne jest, aby pamiętać, że moduł sterowania wentylatorem Twojego samochodu musi spełniać przepisy bezpieczeństwa. Jeśli działa nieprawidłowo, Twój mechanik może go przetestować, aby znaleźć główną przyczynę. Proces ten będzie obejmował kilka prostych kroków.

Pierwszy, uruchom silnik. Następnie włącz klimatyzację. Jeśli wentylatory nie są włączone, powinieneś zobaczyć lampkę na wskaźniku temperatury na desce rozdzielczej. Oznacza to, że temperatura w Twoim samochodzie jest zbyt wysoka i należy wyłączyć układ chłodzenia. Możesz wtedy rozwiązać problem z wentylatorem, sprawdzając śrubę garnka w środku sterownika.

Układ chłodzenia jest nadal gorący

Jeśli zauważysz, że Twój silnik pracuje gorący, mimo że go wyłączyłeś, to prawdopodobnie istnieje problem z układem chłodzenia. Nie musi to jednak oznaczać, że będziesz musiał zlecić jego wymianę. Możesz wykonać kilka prostych testów, aby zdiagnozować i naprawić problem.

Po pierwsze, sprawdź swój wskaźnik temperatury, aby zobaczyć, czy się przegrzewa. Jeśli temperatura jest zbyt wysoka, warto przeciągnąć się i pozwolić mu ostygnąć. Jeśli wskaźnik temperatury pozostaje w normalnym zakresie, powinieneś być w stanie naprawić problem samodzielnie. Jeśli jest spiking w górę, trzeba będzie wziąć go do mechanika, aby mieć go sprawdzić.

Jeśli twój system chłodzenia działa gorąco, może mieć wadliwy termostat. Termostat jest zaworem, który otwiera się, gdy płyn chłodzący osiągnie określoną temperaturę. Jeśli zawór jest zablokowany, nie otworzy się w odpowiedniej temperaturze. Może to spowodować przegrzanie płynu chłodzącego, co może doprowadzić do poważnych oparzeń.

Sprawdź temperaturę silnika i temperaturę chłodnicy

Pilnowanie temperatury silnika i temperatury chłodnicy jest ważne dla utrzymania pojazdu w najlepszej kondycji. Jest wiele rzeczy, które mogą wpłynąć na temperaturę Twojego pojazdu w jednej chwili, a Ty chcesz uniknąć wszelkich możliwych szkód. Jeśli czujesz, że Twój samochód się nagrzewa, zatrzymaj się tak szybko, jak to możliwe.

Idealnie, wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej powinien czytać między 195 a 220 stopni. Jednak optymalny zakres temperatury Twojego pojazdu będzie się różnił w zależności od pojazdu. Gdy temperatury przekraczają idealny zakres, należy rozważyć naprawę problemu.

Wskaźnik na desce rozdzielczej Twojego samochodu powinien również wyświetlać temperaturę płynu chłodzącego. Jeśli widzisz odczyt, który jest poniżej idealnego zakresu, powinieneś sprawdzić swój układ chłodzenia pod kątem wycieków i gruzu. Możesz sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego za pomocą termometru na podczerwień.

Rozwiązywanie problemów z wentylatorem chłodzącym, który nie działa

Wentylator chłodzący może zawieść z wielu powodów. Zazwyczaj problemem jest wadliwy czujnik, przewód lub połączenie. Jeśli masz problem z wentylatorem chłodzącym, ważne jest, aby zdiagnozować problem przez technika. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, może to doprowadzić do przegrzania silnika i uszkodzenia.

Pierwsze, sprawdź, czy Twój pojazd ma światło ostrzegawcze. Jeśli światła ostrzegawcze są czerwone, oznacza to, że silnik osiągnął wysoką temperaturę. Powinieneś zatrzymać silnik, gdy tylko igła zmieni kolor na czerwony. Silnik nie powinien być pozostawiony w tym stanie na dłużej niż piętnaście do dwudziestu minut.

Następnie sprawdź połączenia przewodów. Jeśli zauważysz, że wentylator nie włącza się, spróbuj ponownie podłączyć przewody i usunąć wszelkie luźne połączenia elektryczne. Jeśli nadal występują problemy, może to być uszkodzony wyłącznik lub złe okablowanie.

Oceń artykuł: Czemu wentylator chodzi po wyłączeniu silnika?
Ilość ocen: 2 Średnia ocen: 3 na 5
Podobne WPisy